Thursday 1 September 2016

SENANG-SENANG BUAT DUIT (SSBD) - EPISODE 1

Assalamualaikum w.b.t.. 

Ape kabar semua, bizi ke? 
hAHA YEKE??
Haha jangan buat-buat bizi yer meh bace cerita aku ni dulu.hahaha.  



Hari nan permai ni nak cerita sikit pasal kawan aku ni. 
Dah lame aku kenal kawan aku ni, dari dia muda sampai sekarang dah berumah tangga. Kami ni macam ada persamaan sikit la, iaitu nak Berjaya dunia akhirat.haha. Korang pun mesti nak Berjaya dunia akhirat jugak kan, ye idok? Haha.  

Meh aku perkenalkan kawan aku ni, Nama dia Muhammad Naim , biase panggil Naim jer.

Naim, tengah repair kete die... Nissan GTR.. Top speed 300 km/h jer, xlaju sangat pn.hahahaa.


 Dulu dia belajar Kejuruteraan Automotif kat UIA Gombak, dekat jer ngan aku, aku blaja kt UiTM KAmpus Selayang.
Dulu dia baru habis blaja, dalam 2 tahun yang lalu. Harini kami masing-masing telah Berjaya. Aku Berjaya menjadi doktor setelah 8 tahun berkecimpung dalam dunia perubatan.

Yang BESTnye kawan aku ni, dia TAKNAK cari kerja pun lepas grad.
Dah 2 tahun grad tapi tak pernah hantar resume mintak kerja pun. Ape kejadahnya ini. Mak ayah hari-hari suruh cari kerja. Mane TAKNYE bertahun-tahun blaja last-last TAKNAK cari kerja.

Tetapi dia walaupun tidak berkerja tetap seorang yang Berjaya, Berjaya mencapai kebebasan kewangan. Tak kerja pun duit asyik masuk je…fuhhh.. Bia betik..  Bela toyol ke ape brader ni..hahaha. Astaghfirullah..

~LAyan GAMbar NISSAN GTR~ Macho macam aku kot...hahahaaa..~


~GAmbar Bontot ( Belakang) NISSAN GTR~

Alhamdulillah aku dipertemukan dengan kawan aku ni. Kalau dulu dia biasa-biasa saja tapi sekarang Alhamdulillah MASIH INSAN BIASA seperti anda, makan, minum, tidur dan sebagainya. Cuma dia tak berkerja macam anda dan saya.hahahaaa.

Kawan aku ni ade lah bisness kecil-kecilan dalam masa 2 tahun ni. Tu la yang dia buat sepanjang 2 tahun ni. Bisness jual simkad jer. Ape susah zaman millennium sekarang semua orang pakai simkad maa, so ape susah nak jual simkad.

Meh aku ajar matematik ( SPM A1 ok), kalo 1simkad=Rm 10,
Kalo jual 100 000 simkad= RM 1 juta, so tak mustahil dia bleh pakai Nissan GTR.

~GAmBar KenaNg-kenaNgan Kami~ 

~Sesi Cuci Mata~ Semat Juga NISSAN GTR merah ni, warna kegemaran aku.hahahaa~


Ok la sekian dlu la nak crite pasal kawan aku ni, nantikan episode kedua, Nak cerita ape la simkad yang dia ni jual sampai ramai sangat orang beli..hahaa. Enough is enough, panjang-panjang nanti korang tertidur plak kan.Hahaha.

Sayonara~ arigato gozaimas..

Assalamualaikum..

~Idiaz Zaidi~

No comments:

Post a Comment