Monday 17 December 2012

DEK KERANA HUJAN~~


Assalamualaikum.. w.b.t..:)

Tup.. Tup.. Tup..
            Tup.. Tup.. Tup..
                Kedengaran bunyi hujan berdetup menyinggah ke atap bumbung rumahku. Malam ini sungguh dingin sekali, sehingga menyergah ke liang romaku dan membuatnya berdiri. Kurasakan malamku amat sunyi sekali, hanya detupan titisan hujan disertai nyanyian cengkerik menerjah masuk ke gegendang telingaku. Sungguh tenang dan damai malam ini.

                Dek kesejukan yang meliputiku, aku meraba-raba di kegelapan malam yang dingin sepi itu. Akhirnya, kutemukan jua selimut yang kucari. Lalu kubiarkannya menyelimuti tubuhku, dengan harapan agar ia dapat menghangatkan malamku yang dingin ini..

                Tapi kini.. Semuanya hanya tinggal mimpi...

HAHA sebenarnya aku tgah nak tido ni. Hari hujan plak tu.. Memang terbaek, syok habis tu tido time hujan. Ni la saat paling syok nak melelapkan mata.

Maha Suci Allah.. Dia hantarkan air hujan je, da boleh membuatkan kita berasa tenang dan damai. Kadang-kadang kita tak nampak pun nikmat yang Allah bagi apetah lagi mensyukurinya. Kita duk sibuk mencari kemewahan dunia, mengumpulkan harta benda, mengejar pangkat dan nama dengan harapan semuanya dapat memberikan kebahagiaan hakiki untuk kita. Walhal, harta, pangkat, kedudukan, darjat pun belum tentu dapat memberikan ketenangan dan kebahagiaan pada kita.

Firman Allah S.W.T dalam surah Ibrahim ayat ke 7:


And remember! your Lord caused to be declared (publicly): "If ye are grateful, I will add more (favours) unto you; But if ye show ingratitude, truly My punishment is terrible indeed." 


Marilah kita bersama-sama menjadi hamba yang bersyukur. Mudah-mudahan kita akan bisa menemui ketenangan yang kita cari dalam kehidupan selama ini..:)

Emm.. Da abis idea.hahaha.. Stay CooL~ okey.. wassalam..:)



p/s: Ni ujan beberapa hari lepas. harap-harap malam ni ujan lagi..huhu.. syiok ooo...:D


No comments:

Post a Comment